Fit For Family

Josephine.

Massagebehandling.

Publicerad 2014-11-25 19:04:59 i Alternativa alternativ,

Igår var jag på massage. Det var en fasciabehandling. S K I T O N T ! Kanske inte för att det egentligen gjorde så ont. Utan mer för att jag har så ont. Det är en djupare massage, vilket kräver ett visst tryck på musklerna. Och när jag väl fått kvidit ur mig att det gör lite väl ont blev det bättre, uppvärmningen fick ta lite längre tid. Och idag. Har jag skitont. Ingen vidare hit om jag ska vara helt ärlig. Nacken känns som om den ska falla isär. Men det är bättre nu än det var i morse. Kanske att min nacke behövdes en rejäl uppmjukning. Likaså mina vader är inte vad dom var igår förmiddag. Jag kan inte stå och fördela min vikt lika på båda benen utan att vaderna skakar så jag tror att dom ska ge upp. Som om jag spruingit en mil. HAHA! En mil, jag vet väl inget om hur det är att springa en mil. Men ni förstår situationen. 
 
Detta med massagen började med att Patriks syster delade ett inlägg på Facebook. "Den första som skriver till mig får en gratis hawaiiansk massage, förutsatt att man har tid att komma innan denna veckan är över." Ett ställe som hette Lifvskällan för Dig. Jag hann kika in på Facebook ett par gånger innan jag tänkte. What the heck! Jag testar, så jag slängde iväg ett PM. Och se på fasen! Jag var den första som skrev. Kanske tack vare att detta var tidigt på förmiddagen, och kanske tack vare att detta var en lugn morgon på jobbet så lite allmänt slösurfande var på sin plats. Och så vart det, tid bokades och jag for iväg på massage.
 
Nina, massagetanten, förklarade att hon efter tjugo år som massör nu vidareutbildar sig till medicinskt legitimerad massageterapeut. Hon frågade varför jag var intresserad av att se om jag kunde få Hawaiimassagen och min spontana reaktion var: "För att det var gratis?" Men jag förklarade även för att kika vad det va, att jag försöker prioritera mig själv mer och då för att se om detta skulle vara något som skulle vara intressant att fortsätta med en längre tid, lite regelbundet sådär. Jag förklarade om stressen och sorgen över att inte kunna få barn, och hur mycket det faktiskt tar på en.
 
Efter massagen frågade Nina, massagetanten, att hon under sin utbildning har en grupp hon kallar "Diagnosgruppen" som hon erbjuder gratis massagebehandlingar under 4 till 6 månader. De flesta hon träffar i dethär syftet har olika sorters diagnostiserad värk, som ischias, reumatism m.m. Det har ju jag med, ont alltså, men det visste hon inte då, jag hade väl sagt något i stil med att "jag har lite ont i ryggen och axlarna." Lite granna sådär. Och det var väl kanske en underdrift då jag har konstant smärta i axlar, nacke och rygg. Hon frågade iallafall om jag var intresserad av att ingå i hennes diagnosgrupp, utifrån barnlösheten. Massage löser ju inte fertilitetsproblematiken, det vet ju båda jag och hon, men hon tyckte att det skulle vara kul och se om det kunde göra något. Att ökad cirkulation, att släppa på fysiska spänningar med mera kanske skulle kunna bidra med något. Någpn gång ska man ju ha lite tur med! 
 
Så där är jag. I diagnosgruppen. Med diagnosen oförklarad barnlöshet. Och får massage. Jag fick den dagens hawaiimassage. Jag har efter det varit på rörelseanalys två gånger, och gårdagens onda faschiabehandling. Nästa gång blir det en behagligare massage med varma stenar tydligen. Jag känner mig nöjd. Inte lika lycklig över att veta att om tre tillfällen är det dags för ondemassagen igen. Men kanske att jag är något mer uppmjukad tills dess så det inte gör lika ont. Hoppas hoppas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine

Josephine. 29 år. Mamma och sambo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela